Tuesday, February 25, 2014

Ας μείνουν τα μάρμαρα εκεί αλλά...

Μήπως υπάρχει και τρίτη επιλογή;


Η συζήτηση για τα μάρμαρα του Παρθενώνα (τα Ελγίνεια ντε) άνοιξε πάλι πρόσφατα εξαιτίας της δήλωσης του Τζωρτζ Κλούνεϊ κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου για τη νέα του ταινία (της οποίας το θέμα έχει να κάνει με αρπαγή έργων τέχνης). Ο δικός μας υπουργός πολιτισμού του έστειλε ευχαριστήρια επιστολή, εκείνος ντράπηκε επειδή δεν ήξερε πολλά και είπε ότι έκατσε να διαβάσει για την υπόθεση ενώ τα μάρμαρα συζητήθηκαν πάλι στην συνέντευξη τύπου στο Λονδίνο όπου και ο Μπιλ Μάρει πήρε θέση υπέρ της επιστροφής (είναι γενναιόδωροι οι Έλληνες είπε και θα σας τα δανείζουν κατά καιρούς). Το θέμα ακούστηκε τόσο πολύ που η Γκάρντιαν έκανε ψηφοφορία στον ιστοχώρο της (συντριπτικό το Ναι φαντάζομαι κυρίως λόγω των Ελλήνων που θα ψήφισαν). Πάντως δεν υπάρχει περίπτωση να κάνεις ένα σύντομο σερφάρισμα στο διαδίκτυο και να μην πετύχεις έστω μια φωτογραφία σχετική με το θέμα.

Έχουμε ακούσει τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών πάμπολλες φορές. Να σας πω την αλήθεια εγώ προσωπικά δεν είμαι πολύ αισιόδοξος για το θέμα της επιστροφής. Λίγο το φιάσκο με τη ληστεία στο μουσείο της Ολυμπίας (πιο πολύ εμάς τους Έλληνες εξόργισε αυτό), λίγο το ότι ήδη έχουμε παίξει το χαρτί του νέου μουσείου Ακρόπολης χωρίς επιτυχία, λίγο το ότι η κρίση αύξησε τα εθνικιστικά ένστικτα των Ευρωπαίων, δεν το βλέπω να υπάρχει πρόοδος. Δεν θα πάρω θέση για το αν είμαι υπέρ ή κατά διότι, θα είμαι ειλικρινής, δεν ξέρω τι θέλω. Τις μέρες που έχω τα νεύρα μου με κάποιον αλαζόνα Άγγλο τα θέλω πίσω...τις μέρες που έχω τα νεύρα μου με το μπάχαλο του Ελληνικού κράτους θέλω να μείνουν εκεί. Και ο θυμός μου μεγαλώνει όταν σκέφτομαι τα τραγελαφικά που συμβαίνουν στους αρχαιολογικούς χώρους λόγω διαμαρτυριών και απεργιών, όταν σκέφτομαι ότι για τους νέους Έλληνες επιστήμονες που φεύγουν από τη χώρα κανείς δεν δείχνει παρόμοια συγκίνηση και όταν σκέφτομαι την έλλειψη πολιτισμού που διακρίνει τη νέα Ελλάδα στην καθημερινότητα μας. 

Θα μου πεις αυτό δεν είναι θέμα που έχει να κάνει με τον ασήμαντο θυμό σου. Είναι θέμα πολύ σημαντικότερο με εθνικό χαρακτήρα. Εντάξει λοιπόν θα κάνω μια νέα πρόταση που αν την υιοθετούσαμε θα μας έβγαζε όλους από τη δύσκολη θέση. Θα προτείνω κάτι που πιστεύω πως είναι ο καλύτερος και πιο άκοπος συμβιβασμός. Ας μείνουν εκεί υπό την προϋπόθεση ότι θα μετονομάσουν οι Βρετανοί ολόκληρο τον όροφο Ελληνικό Παράρτημα Μουσείου Ακροπόλεως. Ας βάλουν και μια τεράστια Ελληνική σημαία κάπου κοντά (να γλιτώνουμε και τις γραφικότητες διάφορων επισκεπτών). Και δεν θα χρειαστεί να στείλουν τίποτε πίσω αυτοί και θα νιώσουμε στο μέγιστο την εθνική μας περηφάνια εμείς έχοντας στην ουσία μια πολιτιστική αποικία και την υπέρτατη διαφήμιση για τα εκατομμύρια των επισκεπτών. Και να μην σας αρέσει σαν ιδέα, τουλάχιστον μπορώ να πω ότι πρότεινα κάτι που φαίνεται λίγο πιο ρεαλιστικό και δεν έμεινα στην γκρίνια. Μήπως τελικά πρέπει να ψάξουμε για τρίτο δρόμο;

No comments: